☀️ Kingi nahale päevitunud jume St. Tropez isepruunistajatega! Kogu valik -10%! 👙

Mind-blowing Amsterdam

Mõtlesin tükk aega millise sõnaga ma võiksin kõige paremini Amsterdami kirjeldada ja arvan, et mind-blowing ütleb kõik. Ma võiksin valida veel “uskumatu”, “külluslik”, “värvikas”, “melurohke” jne, aga kuna mul on praegu reisile tagasi mõeldes kerge kaos peas, sest mu mälupildid vahetuvad ülikiirelt (nii palju erinevaid kogemusi korraga), seega mind-blowing it is. 😂 Ja essat korda Euroopas reisides tundsin, et liiga vara veel kojuminekuks, ma võiksin veidi veel olla. Muidu eelistan pigem pikemaks ajaks Euroopast välja minna, aga praegu oli vaja kiire escape teha, et sünna ajal kuskil mujal olla ja mul on nii heameel, et ma valisin selleks puhuks Amsterdami, sest seltskonnaga minnes jagub seal tegevust igale maitsele. Hollandis ma olen korra käinud, aga Amsterdam on alati valikust välja jäänud. Ikka läheks pigem Itaaliasse või Hispaaniasse, kus on soojem, aga kui ma nüüd hästi järele mõtlen, siis ma ei jõua ära oodata, millal ma saan tagasi Amsterdami minna! 😁

Reaalselt ei ole midagi lihtsamat kui Tallinnast Amssi lennata – Airbalticuga on otselennud nii sinna kui ka tagasi ja lennujaamast on niiiiiiiiiiiiiiiiiiii lihtne kesklinna jõuda. Sinna minnes läksime lennujaamast rongiga kesklinna ja võtsime oma hotellini takso, aga tagasi minekuks oli meil juba linnaplaan silme ees ja mõistsime, et veelgi kiirem, lihtsam ja nelja peale isegi odavama hinnaga on sõita taksoga otse lennujaama ning jätta rong vahele. Meil läks 30€ nelja peale, ehk 7,5€ näkku, et kesklinnast lennujaama jõuda (u 15 min sõitu). Rongipilet maksis u 5,5€ ja taksosõit tuli sellele otsa (enamus ajast istusime ummikutes, sest hommikud on juba busyd ja tänavad väga kitsad). Seega taksoga oli mõistlikum tagasi lennujaama sõita. Me kasutasime selleks Bolt appi, aga need hinnad muutuvad ka vastavalt kellaajale ja nõudlusele. Nt Oleg ütles, et kui ta eelmisel õhtul taksohindu vaatas, siis need tõusid lausa 80€-ni, aga jällegi hommikuks, kui meie aeg oli lennujaama minna, olid hinnad tagasi 30€ peal. Kes mu Rooma postitust luges, see võib-olla mäletab, et ma kirjutasin sinna, et kes üksinda soovib reisida, ei pea üldse muret tundma, kuna Rooma on ka nii lihtsaks tehtud, siis ma saan nüüd öelda, et Amsterdam on sama lihtne kui mitte lihtsamgi! Millal iganes ma tahan shoppama minna või kodune toit hakkab juba saepuruna maitsema (loe: maitsemeeled vajavad uut särtsu), siis ma tean kuhu sõita, sest Amss pakub kõike ja enamgi.

September on mu lemmikaeg Euroopas reisimiseks. 🍁 Ma olen väga sooja sügise lembeline, kuna ma armastan kõige rohkem sügise outfitte: badass saapad, mustad sukad, erinevad seelikud, jakid, karvased pusad, kampsunid, baretid jne. PARIM! Ja september on ilus, lehed hästi värvilised, ilmad pigem päikselised ja õnneks pole veel nii külm. Pluss üldiselt Lääne-Euroopas on nõks soojem kui meil siin, mistõttu oli riiete pakkimine käsipagasisse tegelt suht tüütu. Ma proovisin nii hommikul enne tööd kui ka õhtul enne lendu erinevaid outifitte ja otsustasin ikkagi riskida ja seelikud kaasa võtta, et äkki on mõnusalt soe ja joppab. 🤞🏼 Joppaski! 😁 Alati ma riskida ei soovitaks, sest mõned aastad tagasi sügiseses Barcelonas sain tunda kui külmaks õhtul läheb ja ma olin ikka nii jääs, et pidin survivimiseks endale kindad ja maailma kõige paksema salli ostma. 🥶 Amssi ilusa ilma korral võis vabalt ilma jakita ringi jalutada (väga paljud käisid isegi lühkarite väel ringi), aga õhtuks oli hea kui sai midagi peale panna. Ainult viimasel päeval läks vihmaseks, temperatuur muutus ja olime nagu tagasi Eestis – samasugune hall ja uduvihmane nagu meil siin tavakatel päevadel. 😂

Kes on seal linnas varem käinud, teab isegi, et sellist kohta mujal maailmas ei ole. Esiteks erineb see kõikidest teistest kohtadest selle poolest, et nii kanep kui ka psühhedeelsed trühvlid on legaalsed. Coffee shop‘e on iga nurga peal ja rahvas tsillib maximumini! 😁 See on ikka nii sürr kogemus. Muidugi me uudistasime isegi nendes coffee shopides ja tegime sõpradele pilte – kujutad sa seda ette, et lähed kohvikusse ja saiakeste asemel on valikus hoopis erinevad kanepisordid? 😂 Täis nali ikka! Ja kindlasti ei tohi unustada, et coffee shop’is olevad šokolaadikoogid ei ole tavalised koogid!!!! 🤣🤣 Nii huvitav ja teistmoodi ja kui ma ootasin hästi mürarikkaid ja piduderohkeid tänavaid, siis ma eksisin rängalt. Muusika ei mürtsunud mitte kuskil, purjus inimesi ei näinud ja läbu puudus täielikult. Linnas kuuled ainult inimeste juttu ja trammi kriginat. Mulle ei mahu pähe kui hästi see linn on korraldatud, sest tänavad on tõesti kitsad, rahvast meeletult ja kui esimesel vaatlemisel tundub seda täielik kaos valdavat, siis tegelikult nii see pole. Me käisime igapäev jala ja tänavad jäävad kiirelt meelde, missest, et need on kõik ühesugused ja koguaeg on ainult üks sild silla otsa! 😁 Meie hotell oli jälle jackpot asukohas (see on Raimo skill) – Leidsegracht tänaval, mis on siis täpselt paralleelne peatänavaga. Nagu ma ütlesin – kõik on jalutuskäigu kaugusel. Me mõtlesime rattaid laenutada, aga lõpuks lihtsalt polnud selleks piisavalt aega, aga järgmine kord laenutan kindlasti. Võib-olla esimesel külastusel polekski kõige parem mõte olnud, sest isegi jalutades tuleb koguaeg 100% liikluses kohal olla – rattaid, rollereid, autosid, inimesi ja tramme tuleb eest ja tagant, paremalt ja vasakult. 😄 Mida see siis rattaga liigeldes veel peaks tähendama?! 🫠 Minu jaoks uskumatu kuidas nii paljud sõitsid üldsegi klapid peas ringi??!!! Aga no, eks inimene harjub kõigega. Mulle isiklikult meeldivad ikkagi vähemtühjad tänavad rohkem igapäevaseks jalutuseks ja rattaga sõitmiseks. Rattakultuuri kui sellist mujal maailmas ma veel näinud pole. Võib-olla Taani võiks midagi sellist olla, aga seal ma pole veel käinud.

Minu ilus teine perekond Vondelparkis

Mugavaks jalutuseks tasub minna Vondelparki. Seal on pikad teed, suured muruplatsid, huvitavad linnud (isegi papagoid!!!!), purskkaevud, tiigid ja üleüldse see on ideaalne koht pikniku pidamiseks või niisama tsillimiseks. Me jalutasime isegi pargist veidi väljapoole nö rikaste rajooni, kus me saime suud ammuli neid imeilusaid majakesi ja lopsakaid sisehoove vaadelda. Valisime endale juba sobiva lossi välja, kus me saame neljakesi oma koduloomadega mõnusalt ära elada! 🤣 Reaalselt mulle tundub, et ma elaks ükskõik millises Amsterdami majakeses – maast laeni aknad, loftid, megakõrged laed ja avarad korterid – kas see pole mitte dream come true? Hollandlaste üks põhilistest ajaveetmistest pidigi olema oma korterite sisustamine ja see on täiega õigustatud. Ma teeks sedasama ühes nendest korterites elades. Ja neil pole kardinaid ka ees, mis tähendas meie jaoks seda, et ma passisime kõikidest akendest sisse ja ahhetasime. Kui meil siin Eestis on väga venekad paneelikad suuremalt jaolt (v.a. uued korterid), siis sealsed on algusest peale ehitatud kõrgete lagede ja massiivsete akendega. NIIIIIIIII COZYD!!!

Kanalid kõikjal

Parim otsus, mida me teha saime, oli paadiga mööda kanalit sõita. See kestis 75 minutit ja nägime nii palju. Õigemini me imetlesime neid maju ja arutlesime, kus me kõige rohkem tahaks elada! 😁 Ilm oli päikseline ja merehaiged muretsema ei pea – sõit on väga rahulik ja tasane, üldse ei saa aru, et liiguks vee peal. Pilet on u 15€ ja seda saab osta kanali äärest kioskitest. Ma lähen sellega igaljuhul veel sõitma! 😆 Kapten jagas meiega veel huvitavaid fakte Amsterdami kohta ja ta ütles, et igal hollandlasel on vähemalt ratas või kaks! Ja see on tõesti uskumatu vaatepilt, kuidas kõikjal on rattaid, nii uued kui päris vanad, sellised, mis lausa logisevad! 😂 Paadiga ringi sõites nägi hästi, kui palju rattaid on pargitud kanali äärde ja sillad on kaunistatud kunstlilledega kaunistatud ratastega. Neid kunstlilledega uhkeid rattaid loob üks kohalik hollandlane oma naisele!!! Ja can u believe it, täpselt sellel samal hetkel kui kapten meile sellest rääkis, sõitis see sama mees meie kohal olevale sillale UUE MEGALILLELISE RATTAGA! Lehvitasime ja vilistasime talle! Väga lahe vanamees!!! 🥹 Üldsegi tuleb mainida, et selle reisi ajal saime kõik kogeda mõttejõu võimsust – mõtlesime mingile kindlale asjale ja minutite jooksul asi täitus! Kummaline.. 🤔 Muidu kasulikud asjad, aga täpselt enne toast väljaminekut mõtlesin oma teksade püksilukule, et kas ma panin selle kinni (muidu kunagi ei mõtle sellele, sest see on ju automaatne). Ja siis 10 min hiljem Olya ütleb, et pane püksilukk kinni. Aga ma just mõtlesin sellele toas ja panin ju?! No väga tore – panin vist sellise hooga selle kinni, et nüüd oli see katki ja õnneks pidin terve päev lahtise püksilukuga ringi käima.. Nojah what can u do?! 🤣🤣

Selliseid lillelisi rattaid leiad kõikjalt linnast

Järgmine väga äge asi Amsterdami to-do listis on AMAZE labürint. Audio-visual retk, mille kestus on samuti 75 minutit, on midagi sellist, mida pole isegi võimalik kirjeldada. Valgusshow, värvid, muusika, helid jne on sellise meisterlikkusega kokku pandud, et sealt välja tulles on selline tunne nagu oleks mitu tundi oma elu parimat pidu pidanud! 🤣 Meeled on nii ülevoolavas olekus. Muljetavaldav koht! Kui päriselt sellises kohas pidu pidada, siis tõenäoliselt enam mitte kuskile enam minna ei tahaks. Tegelikult nendes ruumides peetigi kunagi kõige esimesed reivid, aga nüüd on sellest tehtud creative hub. Mitu erinevat tuba ja igas ruumis täiesti erinev valgus- ja muusikashow. Soovitan väga minna! Aga olen aus – me otsisime enne minekut netist pilte ja videosid selle kohta, sest ega meil erilist arusaama sellest polnud, aga seal olles saime aru, et piltide ja videodega EI OLE VÕIMALIK seda edasi anda. Sul pole meeleski teloga filmida, sest sa oled nii lummatud sellest, mis seal toimub! 😁 AMAZE labürindi kohta saad täiendavat infot SIIT. Pileti hind on 25-27€ ja see tuleb kindlasti ette osta, sest labürinti sisened grupiga!

Amazing AMAZE

Shoppamiseks võtsin lausa eraldi päeva. Neid poekesi seal jagub – paljud on muidugi meil siin olemas, aga on ka neid, mis puuduvad. Ja kuna ma läksin täpselt õigel ajal sinna ehk sügise outfitte varuma, siis võid ainult arvata millise kaamlina ma tagasi tulin. See on ime, et ma kohvri kokku sain, kuna ma pidin selle peal istuma, et lukk kinni panna. Ja mõttejõu poweriga jätkates – mul on 2 aastat olnud mõttes üks mantel, mida ma pole Eestist leidnud ja seal see oli.. aga XL suuruses.. Käisin kahel õhtul sealt poest läbi, aga ikka oli XL ja üks M. Ma mõtlesin siis, et okei, äkki ostan M-i, et lasen kodus kellelgi õmblejal varrukad parajaks teha, aga kui kätte jõudis reede ehk eelnevalt planeeritud shopping day.. siis.. siis.. MA SAIN SELLE VIIMASE S-SUURUSE KÄTTE!!! 😏🥳🥳 Kuskilt ilmus 1 suurus välja, mis oli ilmselt eelnevatel õhtutel proovikabiinide juures ja nüüd on see minu! ja kuna ma tegin just megasuure kapitühjenduse, andes ära 4 kotitäit riideid ja jalanõusid Aarete Laekale, siis mahutasin kõik kojujõudes kenasti ära. Kiko Milanos käisin ka 3x, et oleks ikka piisavalt huuleläikeid ja peitepulkasid, sest need on lihtsalt parimad. Kiko Milano on cruelty-free bränd. Ning kellele meeldivad second hand riided, siis seal on mitu sellist suurt poodi nii vintage kui ka kaasaegsete riietega.

Mitte keegi ei tea kuidas see kohver kinni läks 🤣

Aga kõige olulisem ja põnevam elamus – VEGAN TOIT AMSTERDAMIS! Mine pekki milline paradiis. Leidsime alati nii head toitu endale tavarestoranidest (loe: sõime hommikust mittevegan kohtades). Päeva alustasime kas Teds’is – parim kohvi üldse (me jõime 2 tassi korraga) või Bagels & Beans’is, kus on ikka väga retsid ja rikkalikud bagelid. 🥯 Nii suuri bageleid ma ei ole varem söönud + boonuseks see, et palju erinevaid vegan kastmeid pakutakse juurde. Eestis on hästi kui vegan majoneesi saab, aga Amssis on tavaline, et võid valida mitme vegan kastme vahel  – küüslaugu, päikesekuivatatud tomati, cheddar’i juustu jne. Söönuks saavad kõik, nii taimetoidu armastajad kui ka omnivoorid. Ning tänavatel olevad friikaputkad – dammmnnnnnnnnn, vegan cheddar’iga friikatuutud. 🍟 Sellesmõttes jumal tänatud, et ma Amsterdamis ei ela – ma oleksin praeguseks ise paras friikartul. 🫠

Parim kohvi Amssis @ Teds

Meil on Raimoga traditsioon igas riigis vegan burgereid proovida, aga siiani on lemmik olnud ikkagi Burger Boxi falafel burks Telliskivis. KUID! Enam ei saa selles nii kindel ollagi!!! Esimest korda võin öelda, et Vegan Junk Food Bar teeb selliseid burkse ja snäkke, mille pärast tasub juba uus tripp Amssi tagasi bronnida! Minu jaoks parim koht, kus oma sünna dinnerit teha. Seal menüüs on kõike: vegan kalmaarid, krevetid, kanatiivad, ribid jne!!! Vaata menüüd SIIT. Isegi friikartulid olid parimad. Me võtsime smiley face kujuga kartulid ja need lihtsalt sulasid suus. 🤤 Me käisime seal mitu päeva, aga ikka nii palju jäi proovimata. Jõudsime proovida kanatiibasid, laetud friikaid ribidega, smiley face suussulavaid kartuleid küüslaugu kastmega, sibularõngaid ja burgereid (üks kanatiibadega, teine kotletiga). Toiduelamus kõigile nii veganile kui mitteveganile! Ja kogu temaatika on ROOSA. Soovitan 100%. Toit on 10/10-st. Kõikidel kordadel tellisime toitu juurde! 🤣 Mitte, et kõhtu poleks täis saanud, vaid toit oli lihtsalt liiga nämma, et keeldusime sealt minema minemast! 🤣 Teenindajad tervitasid meid ka rõõmsameelselt, et ooooohoo, tere jälle!!!! 🫠 Ja oma ettekandjat teadsime juba enne VJFB-i, kuna ta käis juhuslikult meiega samal peol Techno Tuesdayl. 😁

Maailmaparim Vegan Junk Food Bar

Ööelu on seal väga kirev.. ja teistmoodi. 😅 Punaste laternate tänav on juba omaette elamus 18+ vanustele. 🤣 Midagi sellist ma nüüd küll ei osanud ette kujutada, et seal on toakesed, mille maast laeni aknaid ehivad PÄRIS NAISED!! Sa kõnnid nendel tänavatel ja vaatad neid naisi, kes pakuvad raha eest s e k siteenust ja see kõik on ametlik. Seal on 5D kino, teatrid, muuseumid jne. Ja loomulikult on tänavad rahvast pungil täis. Lisaks punaste laternate tänavatele on õhtuti coffee shop’id väga melurikkad ja teadagi juba, et Hollandist tulevad maailmakuulsaimad elektroonilise muusika dj-d nagu nt Martin Garrix, Armin van Buuren, Tiesto, Hardwell jne. Seega pidu seal on ja kõvasti. Meil läks ülihästi, et see üritus, kus me minna tahtsime, oli meie hotellist täpselt 100m kaugusel. 🥲 Ülihea oli kiired tantsusammud teha ja siis sama kiirelt voodisse magama heita. 😂

“Daddy” burger @ Vegan Junk Food Bar

Aaa ja jätsin mainimata, et need vinged majakesed suurte akendega eks… no holymolyyyyyy!! Mõni maja on ikka vapsee viltu vajunud. 😱 Mega ulme, sest seda on silmaga näha! 🤯 Need on täiesti kõrvuti ehitatud nii, et ühtegi majavahet praktiliselt ei eksisteeri ja siis mõni maja on ette poole vajunud. Miks nad on viltu vajunud, on sellepärast, et Amsterdam on ehitatud vee peale ja vanasti kui see linn ehitati, siis ei olnud sellist liiklust ega rahvast nagu on praegu. Ehk siis linnale on selline raskus tekkinud, et nüüd nad siis järjest ehitavad neid kanaleid tugevamaks, et Amss koos hoida. 🥲 Meie hotellituba oli ka viimasel korrusel ja enne kui ma seda teada sain, jõudsin veel kommenteerida, et ma ei julgeks küll ülemistel korrustel elada. 🤣 Esimene päev oli kõhe, sest kuidagi viltu oli olla, aga jällegi, harjud ära ja saad aru, et midagi ei juhtu.

Amsterdam on kindlalt minu Euroopa linnade top 1, uskumatu, et ma ei olnud sinna varem läinud. Nii rikkalik ja mitmekülgne linn, kus tegevust jagub päevadeks. Juba tahan tagasi! 🤍🇳🇱

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ostukorv0
Ostukorvis ei ole ühtegi toodet!