☀️ Kingi nahale päevitunud jume St. Tropez isepruunistajatega! Kogu valik -10%! 👙

Tai: Patong Beachi hulluses

Can you believe it, et elu liigub lõpuks tagasi eel-korontsi aegsesse rütmi ega pea enam koduarestis istuma ja saab normaalselt reisida?! 🫠 Mitte küll veel päris kõikjale 100% vabadusega, aga siiski, valikut on ja tahaks loota, et täieneb veelgi. Kui muidu mu tavaks oli iga november ja märts/aprill ära olla, siis viimasest pikemast Filipiinide ja Bali tripist on möödas täpselt 3 aastat. 3 AASTAT!!!! What the hell ausalt??!! 🤯 Tundub igavik, aga teisalt jällegi siin olles pole üldse sellist tunnet, et mitu aastat jäi käimata. Täpselt nagu jätkaks samast punktist edasi, lihtsalt minu olemus ehk Carolyn Pajula 1.0 versioon on vahepeal täienenud. 😁 Ma mõtlesingi päev enne lendu, et tegelt kogu see pikem puhkus või üldse välismaale mõneks ajaks kolimine on nii huvitav. Sa paned pausile kogu oma elu Eestis või kus iganes sa siis paikne oled, alustad nullist kuskil mujal ja siis tagasi koju jõudes paned jälle play ja elu jätkub sellest punktist, millal otsustasid ära minna. Aga sina ise oled muutunud ja kindlasti endas uusi külgi avastanud. Mulle meeldib Aasia-Carolyn. Kuskile kiiret pole (va siis kui ma otsustan hoopis kuu aega joogat teha ja 4x päevas tundidesse jõuda 🤣) ja kalendrit siin ei eksisteeri. Kodus jällegi muudmoodi ei saaks, kalender alustab ja lõpetab päeva! 👀 Võimatu puhata ja aega maha võtta nii nagu praegu kodust väga kaugel olles seda teen.

Lennupiletid ostsime umbes 2-3 nädalat enne tulekut, Iga suvi lootsime novembriks kuskile sõita, aga oktoobris juhtus koroona ja minek jäi katki. Seega me otsustasime oodata ja vaadata, mis sügis meile toob. Õnneks läks teistpidi ja nt Tais võeti 1.oktoobrist igasugused piirangud maha. Muidu siin muudeti nii tihti neid reegleid, et suht keeruline oli järge pidada. Vahepeal oli vaja vaktsiine, siis karantiinis istumist 7, 10, 14 päeva vms, kuid nüüd ei olnud isegi lennukis maske vaja ette panna (kuigi Qatar kirjutas, et mask on lennukis kohustuslik). Arvestada tuleb muidugi sellega, et enam üle Venemaa ei saa lennata ja lend läheb selle võrra palju pikemaks. Me saime isegi normaalsed piletid, kuigi tüütu oli ikkagi. Sõitsime esmalt Brüsselisse, sealt Dohasse ja siis öölend Phuketisse. Kokku umbes 20h. Sellistel lendudel väga ei maga, aga väheke und saab ikka. Lennul valime alati vegan toidu ja peab ütlema, et vaadates teiste toite, on meie omad kindlalt paremad! 😁 Kuna mulle hullult maitseb india köök, siis seekord ma jäin eriti rahule, toit oli täitev ja väga maitsev.

Kui sa viimasel ajal oled reisinud või reisi planeerinud, siis ilmselt oled juba märkanud, et hinnad on muutunud. Kui enne korontsi võis vabalt mingi hea diiliga 400€-ga edasi-tagasi piletid Taisse saada, siis nüüd on hinnad 1000€ (ja enamgi) kallimad. Minu edasi-tagasi piletid läksid kokku 1400€, aga juba 3 päeva hiljem hakkasime postkasti flight cancelled ja flight delayed teavitusi saama. Õnneks Raimo jaksab lennufirmadega telefonitsi suhelda ja sai meie asjad korda aetud. Miks need meilid meile saadeti, oli ilmselt sellepärast, et piletihinnad tõusid veelgi. Sama lend liikus 1400€-lt 2000€ peale kõigest mõne päevaga. Ju nad siis lootsid, et enamus inimesed meili korralikult läbi ei loe (see oleksin olnud mina), vajutavad “ok” flight cancelled kirjale ja ostavad kallima pileti. Ainult ülimalt tähelepanelik inimene oskaks sealt lennu muutmiseks vastava telefoninumbri leida. 😁

Phuketisse maandudes ajasime essana korda kõnekaardi ja valuutavahetuse. Mõlemad tegime kohe lennujaamas, sest me ei vaheta Eestist raha kaasa. Pole mõtet. Ja kui varasemad reisid olen ilma internetita olnud (meelega!), siis praegu on ikkagi vaja kättesaadavam olla ja ma nagunii ei viitsi siin niisama ajaviiteks scrollida. 😅 Piiramatu internet 30-ks päevaks maksab umbes 26€.

Võtsime kolmeks esimeseks ööks Patongi ööbimise. Sinna saime lennujaamast 800 bahti ehk u 21€-ga ja sõitsime äkki tunnikese. Taksojuht oli väga pull vanapapi, kes küsis kas me oleme honeymoon’il ja ütles, et mees saab meheks alles siis kui naise võtab! 😂 Selge pilt! Ja me pidime sõitma kõrvalistelt tänavatelt, sest suure vihma tõttu oli toimunud mingisugune teelihe ja peatee oli kinni. Kindlasti saaks ka odavamalt lennujaamast takso, aga me ei viitsinud sellega rohkem tegeleda. Nad ei saa aru kus sa oled ja sa ei saa aru kus nad on ja lõpuks oled passinud mingi pool tundi lennujaamas, et veits raha säästa ja hotelli jõuda. Pärast pikka lendu on see ikka väga mõttetu ajaraiskamine pluss ainus asi, millele sa suudad on mõelda, on kiirelt duši alla pääseda ja vähem riideid selga panna! 😅

Muideks, siin on praegu vihmaperiood! See on küll lõppemas, aga sellegipoolest tervitas meid kuuma päikese asemel hoopis paduvihm ja täiesti talutav õhk! Me olime mõlemad väga üllatunud, sest oleme väga palju Aasias reisinud ja seekord kogesime esmakordselt meie jaoks väga meeldivat temperatuuri. Ja see vihm ei tähenda nüüd seda, et 24/7 ainult kallab. Vihma sajab, aga ainult mingi osa päevast. Pealegi on siin nii soe, et jalutad ikka lühikeste riietega, aga paned suuremaks padukaks lihtsalt vihmakeebi peale. Meie uus lemmikaeg reisimiseks on kindlalt vihmaperiood! 😁 Kes on Balil käinud, see teab, et ka seal kallab päris palju vihma ja tuleb äikest, aga ainult mingi teatud osa päevast ja see on selliste kuumade ilmade puhul täielik päästeingel. Tõmbab õhu värskeks ja jahutab teed maha. Selline kuiv kuumus on raske ja väsitab täiiiiegaa, lisaks teeb päike liiga ja põletab nii nahka kui ka juukseid. Praegu tunnen ennast väga turvaliselt ja naudin täie rauaga värskemat Aasiat. Värskuse all siis pean silmas seda, et temperatuur on endiselt 29 kraadi, aga jahutust pakub väike tuuleiil või vihmapiisk. 😁

Hotelliga pani Raimo jälle ülitäppi ehk bronnis selle jackpot asukohta – peatänava algusest 3-min jalutuskäigu kaugusele. Sinnani õnneks müra ei kostunud, sest muuljuhul on see ikka julm lärm. Jõõõõõõhkralt inimesi, baar baari otsas ja igast putkast kostub oma tümm. Vahepeal avastad ennast kuskil bermuuda kolmnurgas seismas – igast otsast tuleb erinev tümakas, mis raputab ikka kõvasti kõrvakuulmist (ja häälepaelu, kui sa tahad omavahel rääkida). 😁 Ma ei kujuta ettega kuidas seal saab igapäev tööd teha!!!? Hullud inimesed! 🤣 Ma oleks ammu mental hospitalis, kui nii lärmakat elu elaks. Tänavatel on lady boyd, baarilettidel go-go tantsijad, suvalised inimesed võtavad käest kinni, et oma baari vedada, turiste on nii palju, et koperdad üksteisele otsa jne. See oli meil ununenud, et siin on kanep legaalne ja see kutsub ka kindlasti palju huvilisi kohale. Korra tahad seda segadust uudistada, aga rohkem küll ei kannata. 😁 Kui sulle meeldib baarides käia, siis muidugi on tore, aga meile absull ei paku pinget. Pigem tsillin hotelli rooftopil basseinis ja naudin vaadet mägedele.

Aga massaaži soovitan küll minna! Me käisime jalamassaažis lausa mitu korda! Pärast pikka jalutamist ja sellele eelnevat mitmekümne tunnist istumist tundub see veel eriti hea! 😁 Massaažikaid on seal meeletult ja hind on hea. Nt kogu keha 1h massaaž maksab 8-9€, 1h jalamassaaži 6,7-8€ jne ja nad teavad, mida teevad! Ja kui sa tunned ennast üksildasena, siis tuleb välja, et Tai naised pakuvad ka SPECIAL massaaži if you know what I mean! 😅 Raimo tuli esimesel õhtul massaažist ja ütles mulle kohe, et tüdruk küsis kas ta tahab erimassaaži või tavalist massaaži. Ma ei tea, aga mulle nad küll ei pakkunud. 🤣 Tean ainult seda, et mul on vaja kiiremas korras näomassaaži minna, sest minu arust on mu nägu ikka veel lendamisest max paistes!! 🤯 Samas me magame praegu ülivähe ja päris palav on, mitte nasty kuumus, aga ikkagi soe ja see kohe kindlasti mu näole hästi ei mõju. Ja peamassaaži võimalus tuleb ka ära kasutada, sest ainuke asi, mille ma maha unustasin, oli Briogeo peamassaaser, millega oleks ülimõnus puhkusel oma peakest mudida. 🥲

Kui sulle maitsevad riis või nuudlid, siis sa juba tead, et see toit tuleb Aasiast. Ausalt öeldes ma ei olnud kindel, kas nad saavad aru, et me ei taha liha ega kala oma toitude sisse, aga kõik saavad aru! Menüüd on koostatud nii, et sa saad ise valida mida sa oma praetud riisile või nuudlitele juurde tahad – liha, kala, muna, tofut või ainult köögivilju. 🥹 Ja kohaliku toidu hind on miljon korda odavam kui läänetoit. Näiteks fried rice vegetable või pad thai tofuga maksab Patongi toidutänaval u 100 bahti ehk 2,68€ ja kõrvaltänaval lausa alla 2€!!!! Mis sa arvad, millega me siin tegeleme hommikust õhtuni? JAH, AINULT SÖÖMISEGA!!! 🤣 Kui saaks, siis ka kohvijoomisega, aga seda teemat ma kommenteerin hiljem. 🙄 Üks asi, mida me oleks tahtnud varem teada, on see, et kui sa tellid nuudleid – veendu, et need on yellow noodles (meile tuntud nuudlikuju), sest vastasel juhul saad mingisuguse lögaplönni. Me ei suutnud seda süüa, maitse oleks olnud väga hea, aga mingi ligase asjanduse alla neelamine oli üsna rõve. Fufff, praegugi hakkab seest keerama kui sellele mõtlen. 😵‍💫

Kalasööjatele ma pean kahjuks ütlema, et kuigi siin pakutakse mereande igas putkas (kalahais on R E T S), siis ma ei soovita neid oma suhu pista. Esiteks on need letid nii räpased ja teiseks ma nägin ise kuidas üks kohalik tassis oma kalaRESTORANI kalu sisse ja need tänavale maha kukkusid. Ega sa ometi arvanud, et ta viskas need minema või pakkus tänavakassidele? 🤣 Muidugi mitte! Mahakukkunud kalad läksid sama targalt teiste “värskete” kaladega kenasti väljapanekuriiulile restoranikülastajaid ootama. 🙂 Imeline!!!! 🤢 Eks sa pead arvestama, et meie jaoks loogilised Euroopa standardid on ikka midagi muud kui siin see toiduelu.. 🤣

Kohvi ma ei tuleks ka siia jooma, aga õnneks kõik puudujäägid kohvi osas täidab KOOKOSVESI!!!!! See on parim osa Aasias reisimise juures. 🥥 Värske coconut!!! 🥥 Hind algab u 0,67€ sendist ja kõige kallim maksis meile 1,34€ (Patongi keskel). Kookosveel on nii palju imelisi omadusi, olles väga rikas antioksüdantide poolest! Niisutab nahka ja juukseid (üleüldiselt kogu keha terviklikuna), on vananemisvastase toimega, põletikku leevendav (punnide killer) jpm. Kohustuslik on vähemalt 2 kookost päevas ära juua! 😃 Ma võtsin isegi enda metallkõrre kodust kaasa, sest mul on päris valus neid plastikkõrsi järjest oma coconutist välja noppida ja minema visata, aga Aasias on jah päris keeruline jätkusuutlikku eluviisi harrastada. Siin on iga väiksemgi asi kilekottides, plastiktopsides ja tulevad plastikkõrrega. 🙁

Kookosveele lisaks tuleb maiustada ka kookose sisuga! Tänavalt ostes nad lõikavad sulle kookosest teravama jupi, millega sisu kaapida ja toidukohtades annavad lusika. Ma isegi ei tunne, et tahaks eraldi magustoitu tellida, sest see on iseenesest juba parim parimast. Väga ei kujuta ettegi, et siinolles sööks kummikomme või midagi muud tehislikku, teades, et siin on nii palju imelisi puuvilju, mis annavad mulle tõelise vitamiinisüsti. 🥭 Ma ei võtnud ühtegi purki toidulisandeid kaasa va Ecoshi hea une kompleksi igaks juhuks, kuigi tuleb tõdeda, et ma olen siin juba kell 8 õhtul valmis magama minema. 🤣🤣 Ma ei tee mitte midagi, võrreldes sellega, et Eestis pean vara ärkama, jõusaali minema ja pikad tööpäevad tegema, et öösel üldse magama jääks. Nii et kes vaevleb insomnia käes – tundub, et troopika töötab ka unerohuna. 😴

Patong Patongiks. Kes tahab pidu ja kära, sellel tuleb siin hea ajaveetmine, aga meile see ööelu värk ei istu. Või siis noh, baaris istumine pole kunagi mulle meelepärane ja arusaadav tegevus olnud.. 😁 Kuigi me bronnisime Patongi kolmeks ööks ööbimise, et siis edasi Chalongi liikuda, otsustasime pärast 1,5 päeva, et paneme ajama. Tegime suurepärase otsuse! Sõitsime taksoga triljon korda vaiksemasse kohta ja jääme nüüd paikseks. Pidevalt ühest linnast teise sõitmine röövib meeletult aega ja me oleme õppinud oma vigadest! 😁 Leiame selle ühe meelepärase pleissi, pakime asjad lahti ja elame oma elu siin. Paikne olek on palju erilisem ja rikastavam kui pidevalt kohvri otsas istumine ja ummikutes seismine (suure liikluse tõttu on Aasias isegi väikeste vahemaade läbimine tükk tööd). Nii kui saime sellest linnakärast eemale, tundsime kohe, et jaaaa, puhkus on alanud! Võiks öelda, et isegi üllatavalt kodune on siin! 🤭

Ülimõnusast Chalongist juba peagi lähemalt. 🌴

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ostukorv0
Ostukorvis ei ole ühtegi toodet!